Stres, kobietaPogoń za karierą, utrzymanie rodziny, dążenie do wysokich standardów życiowych, wymagania pracodawców, problemy gospodarcze, a nawet warunki życia w większych miastach – to wszystko główne przyczyny stresu, który dotyczy prawie każdego. Walka ze stresem jest tak naprawdę w interesie nie tylko nas samych, ale i tych, którzy wymagają od nas zaangażowania.

Negatywne skutki stresu

Choć problem ten jest dość powszechny to wcale nie zawsze jest tak łatwy do rozpoznania. Objawia się on bowiem na wiele sposobów, bardzo drastyczne to wręcz depresja, wypadanie włosów czy inne stany chorobowe. Najłatwiej rozpoznawalne to jednak obgryzanie paznokci, skórek, nerwowe tiki, czy nawet drapanie się do ran. Jednak zdecydowanie najpopularniejsze jest roztrzepanie i nerwowość. Wpływają one bardzo często także w ten sposób, że jeszcze mocniej pogłębiają stan stresowy. Mogą bowiem doprowadzać do większych problemów w pracy, a nawet do problemów w domu.

Jak walczyć ze stresem

Nie ma oczywiście skuteczniejszego sposobu niż unikanie stresowych sytuacji. Problem w tym, że bardzo rzadko jest to możliwe. Jeśli jednak jest taka furtka, to warto zmienić pracę czy przeprowadzić się. Zwykle nie jest to możliwe, trzeba więc szukać rozwiązań pozwalających rozładować go w bezpieczny sposób. Świetnym rozwiązaniem, a przy okazji bardzo zdrowym, jest zaangażowanie się w jakąś aktywność ruchową. Szczególnie sprawdzą się sporty indywidualne takie jak bieganie, pływanie czy jazda na rowerze. Dają czas do przemyśleń na spokojnie, pozwalają mocno rozładować stress, a przy tym poprawiają także samopoczucie co daje dużo siły do walki z przeciwnościami.

Dieta także istotna

Oglądając telewizję można zobaczyć szereg reklam informujących o tym, że życie w stresie powoduje niedobory magnezu. Warto tylko z tej wiedzy skorzystać, bo już z samych środków nie bardzo, ponieważ są mało skuteczne. Lepiej wzbogacić dietę o produkty bogate w magnez, sprawdzi się więc większość orzechów, pestki dyni(szczególnie bogate w magnez), otręby przenne, migdały, sezam, nawet gorzka czekolada. Aby jednak magnez dobrze się przyswajał potrzebna jest także witamina B6, nie trzeba jednak jej przyjmować oddzielnie, bowiem zwykle jedzenie bogate w magnez jest także bogate właśnie w tą witaminę.

Dodaj komentarz