sprzętPłatna reklama w wyszukiwarkach jest ważnym rodzajem promocji w Internecie. Na polskim rynku reklamowym w 2007 r. reklama w wyszukiwarkach stanowiła 15-20% całości wydatków reklamowych. W krajach z silniej rozwiniętym rynkiem internetowym pieniądze na tą formę reklamy osiągają nawet połowę wydatków przeznaczonych na promocję w Internecie. Wyszukiwarką która osiąga największy zasięg mierzony liczbą użytkowników na rynku światowym i polskim jest Google. Serwis ten specjalizuje się w tej formie usług.

Sukces tej formy reklamy internetowej wynika z wielu powodów, a najważniejszym jest łatwość przygotowania i zamówienia reklamy, dzięki zastosowaniu aplikacji Google AdWords. Przedsiębiorstwo może przygotować kampanię samodzielnie dzięki specjalnym mechanizmom do optymalizacji budżetu, definiowania kampanii i pomiaru efektywności, które są dostępne w wymienionej aplikacji.

Następnym znaczącym argumentem jest relatywnie niski próg rozpoczęcia tego typu aktywności marketingowej. W zależności od słowa kluczowego, koszt jednego kliknięcia wynosi od 5 do 10 gr. Ten rodzaj reklamy działa dość specyficznie, ponieważ odbiorca nie jest zasypywany informacjami promocyjnymi w trakcie innych działań, lecz w trakcie poszukiwania sposobu zaspokojenia swojej potrzeby. Przedsiębiorstwo wykupuje reklamę przy słowie kluczowym, które może zostać wpisane przez konsumenta poszukującego produkt firmy. Przykładem może być producent pokryć dachowych wykupujący reklamę przy słowie kluczowym „blacho dachówki” licząc na to, że osoba zainteresowana materiałami do budowy domu wpisze w wyszukiwarkę takie słowa. Przedsiębiorstwo może także wykupywać różne konfiguracje, jak „blacho dachówki Łódź” zakładając, że klient będzie poszukiwał produktu w swojej okolicy. Należy jednak pamiętać, że więcej kombinacji niekoniecznie przełoży się na efektywność, a na pewno na wyższe koszty.

Dodaj komentarz